Första Mars och 35 fulla veckor

Nu går tiden undan. Tycker inte det var länge sen vi stod där på tolvslaget och firade in det nya året.
Helgen har varit underbar men fullspäckad. Hela helgen har flytit på allt har varit tajmning.
Igår var mina underbara vänner här på Brunch. Det var så mysigt! Vart lite panikslagen när dom kom då allt inte var klart, men vad gör väl det.
Vi satt och pratade länge länge. Tänk vad bra man kan må med så fina vänner omkring sig. Fick otroligt fina presenter också. Tack snälla!
Jag gick en promenad med Sofia sen tittade vi på filmen bröllopsfotografen. Mer orkade jag inte innan jag stupade i säng.
Idag är jag pigg, ska snart ut och gå med wilda. Sen hem och ta reda på det jag inte orkade ta reda på igår efter brunchen.

Var inne på en rolig hemsida och gjorde ett test. www.makemebabies.com
Här kan ni se hur miraklet kommer så ut:)


Hehe..

Planer framöver:
Torsdag 14/1 8.15 MVC
Måndag 18/1 14.15 Tittut Ultraljud : )
Tisdag 26/1 Middag hos Noni med tjejorna.
Torsdag 28/1 13.30 MVC
Torsdag 28/1 17.30 Socialkontoret Bekräfta faderskap
Lördag 30/1 Sopplunch och fika hos Amanda
Lördag 30/1 Middag mamma med mina bröder
Söndag 31/1 Blivande faster Amanda fyller år

Fredag 5/2 Utgång jobbet + Dom bästaste fd kollegorna Ingela och Katarina
Tisdag 9/2 14.30 MVC
Tisdag 9/2 Förberedelsekurs förlossning 15.00 MVC
9/2 Tjejkväll hos finaste Malin.
Tisdag 16/2 Alex 23 år<3
Onsdag 17/2 Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC

Lördag 20/2 Fira Alex och Leif med Middag hos Åsa
Tisdag 23/2 Middag+ klädbytar-kväll Linnea:)
26/2 Tjejmiddag hos Åsa
Lördag 27/2 Jag fyller 23 år
Söndag 28/2 Brunch med tjejerna
1/3 16.45 MVC
2/3 Ikea med Bästaste Moa och Linnea
2/3 Föreläsning sös 16.30-18.00
Lördag 6/3 1 årig förlovningsdag
Lördag 6/3 Fira finaste Linneas 23 årsdag
Lördag 13/3-14/3 Ev SPA med Bästa Sofia
Lördag 27/3 Finaste Fanny kommer till Sthlm<3
Måndag 5/4 BF <3



Imorgon går jag in i vecka 36. Då ska jag börja dricka mitt hallonbladste som jag fick av Åsa igår.

Hallonbladste
Barnmorskor i alla tider har föreskrivit en kopp hallonbladste under graviditetens sista månad för att sätta i gång förlossningen. Det finns inte någon forskning som bevisar att det kan starta förlossningen men gott om anekdotartad bevisning att det gör verkan.
Hallonblad innehålller oxytocin, det hormon som frigörs i hypofysen för att framkalla sammandragningar i livmodern.
Hallonbladste får endast användas efter vecka 35 och om man upplever att man får väldigt mycket sammandragningar så ska man genast upphöra att dricka detta te och isåfall försöka igen efter vecka 38.



Ne nu är det dax att sätta fart ut och gå med dig:)

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: ewa

Hihi, den var rolig! Men inte lik någon av Er! Det

tror jag inte på! Det är nog bara att lugna sig

tills vi får träffa den lilla!

Ha en underbar ledig vecka!! Och jätte tack för sist, gott och mysigt!

Alla kramar

mamma



2010-03-01 @ 11:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0