Jag är stolt över mig själv

Ja.. det är jag och det tycker jag att jag får:)
Känns skönt att gå till jobbet och känna att dagarna går undan precis som innan. Tror jag skulle bli hysterisk av längtan om jag gick hemma. Jag gillar mitt jobb, jag gillar all positiv energi jag får därifrån och tänk snart har jag klarat en vecka till. Känner mig stolt!

Tack för alla fina kommentarer som jag får här på bloggen.Är roligt att det är så många som följer oss på denna resa som blivande mamma och Pappa. Jag hoppas att ni sen kommer fortsätta följa oss i vår resa som mamma och pappa till ett mirakel.


Fostrets utveckling vecka 38

Vet du om det är en pojke eller en flicka? En ledtråd är bebisens vikt – pojkar tenderar att vara något tyngre än flickor. Vid 39 veckor väger de flesta bebisar 3- 3,2 kg, men fortsätter bygga upp underhudsfett som kommer att hjälpa dem hålla värmen efter födelsen. Alla inre organ finns på plats och är färdigutvecklade, men lungorna tar längst tid att mogna helt. (Det kan till och med ta några timmar innan din bebis andningsrytm stabiliserats efter förlossningen.)

Undrar du vilken färg bebisen kommer att ha på ögonen? De flesta kaukasiska bebisar föds med mörkblå ögon, men det kan ta flera veckor eller till och med månader innan deras verkliga ögonfärg syns. Den nyfödda bebisens ögonfärg kommer inte att hålla i sig – den påverkas av det ljus som den utsätts för efter födelsen. De flesta afrikanska och asiatiska bebisar har mörkgrå eller bruna ögon vid födseln och får sin slutgiltiga ögonfärg efter sex till tolv månader. Barn med blandat ursprung får ibland oväntad och mycket vacker ögonfärg!


Igår lyckades jag för första gången filma magen när den lilla rörde på sig därinne. Så häftigt! Vill gärna lägga upp filmen här men vet inte rikigt hur man gör när man inte har den på någon hemsida innan. Ska försöka ta tag i det så ni får se den.

Ikväll blir det Isracing på ekvallen vet inte om jag är så laddad men ska bli kul att gå ner och titta en stund iaf. Först nu väntar Pasta carbonara.

Planer framöver:
Tisdag 16/2 Alex 23 år<3
Onsdag 17/2 Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC

Lördag 20/2 Fira Alex och Leif med Middag hos Åsa
Tisdag 23/2 Middag+ klädbytar-kväll Linnea:)
26/2 Tjejmiddag hos Åsa
Lördag 27/2 Jag fyller 23 år
Söndag 28/2 Brunch med tjejerna
1/3 16.45 MVC
2/3 Ikea med Bästaste Moa och Linnea
Onsdag 3/3 Bio med Mikis
Fredag 5/3 hoppas åka till Stephanie och hälsa på + hämta vagn
Lördag 6/3 1 årig förlovningsdag
Lördag 6/3 Fira finaste Linneas 23 årsdag

Torsdag 11/3 Middag + bastu med tjejerna
Torsdag 18/3 08.30 BVC
20/3 Frukost på Dellan med tjejerna 10.00
Lördag 27/3 Finaste Fanny kommer till Sthlm<3
Torsdag 1/4 Förhoppningsvis sista dagen på jobbet.
Måndag 5/4 BF <3


Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh wow! Jag vill se filmen! Jag tror att man måste lägga upp den på youtube för att sedan kunna lägga in den på bloggen. Alternativet är att man lägger upp den på en server som är knutet till sin hemsida och det är ju inte ngt alternativ för dig :) Men det kan säker finnas andra alternativ?



Jag hoppas att du kommer att skriva minst lika mycket sedan efter bebisen har kommit ut!! Blir ju jättespännande att följa er då, det är ju liksom det vi väntar på :)



Mysigt det ska bli på söndag! Jag längtar <3

2010-03-17 @ 19:31:13
Postat av: Åsa

Hallå där!

Klart att du ska vara stolt, jag är också stolt över dig! Tänk vilken bra mamma mitt barnbarn får och pappa!



Kram Åsa

2010-03-17 @ 20:07:22
Postat av: ewa

Du är underbar och så vacker och så pigg!! Bara njut

och gå ut och var stolt!!! Tack för att ni gjorde

mig sällskap på isracingen!! Undra vad miraklet

tycket om ljudet?? Nu börjar jag bli nervös, tiden

går fort.Och det måste vara skönt för dig att jobba

så länge det känns bra!

Alla kramar mamma

2010-03-18 @ 08:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0