Pysselhelg

Denna helg är en riktigt "boa"helg. Imorse åkte jag och Alex på prylmarknad men köpte inget då det mesta var för större barn eller skit. Men det var kul att se hur det går till och vad som fanns!
Sen åkte vi och handlade. Efter det åkte Alex och jobbade en sväng och jag tog Wildis på en promenad.
ÄlskadeFancy ringde så vi gick och pratade hela vägen om allt och ingenting. Saknar henne men blir så glad när jag hör hur bra hon mår:) snart kommer du hit så jag får krama dig <3

Efter det kom Alex bonuspappa och hjälpa oss sätta upp hyllor i badrummet,jag gjorde klart fotoalbumen till mamma och pappa och sen fikade vi.
Jag har även gjort klart en tavla som är beställd. Bild kommer snart:) Vart supernöjd!
Nu har jag precis kommit hem efter att åkt runt och lämnat alla album hos mamma och pappa. Känner mig väldigt nöjd då jag slutfört två,tre stora projekt idag.

Snart ska jag laga smarrig middag. Det blir laxgryta med potatis och smörstekt sparris. MUMS!

Imorgon ska jag nog börja packa BB-väskan antar att det är dax för det nu även om det kan vara veckor kvar.

Ta med dig till BB

Packa de viktigaste sakerna innan det är dags att åka in till BB! Se till att packa BB-väskan i god tid, från vecka 38 kan din bebis födas. Här har vi sammanställt BB-väskan. Skriv ut checklistan och bocka av! 

4 saker du inte vill glömma:

  • Kamera och videokamera om ni har
  • Mvc-journalen
  • ID-kort
  • Födelseplanen om den inte redan är inskickad till förlossningen

De här sakerna vill du inte vara utan

  • Kläder till er nyfödda bebis (ta med ombytte ifall blöjan läcker eller ifall att bebisen kräks)
  • Sköna bekväma kläder till mamma och pappa, ta gärna med ombyte.
  • Tofflor
  • Mat till pappan som på de flesta sjukhus inte får mat
  • Hårsnodd

Bra att ha

  • Patientbricka
  • Hygienartiklar
  • Hårborste
  • CD-skivor eller avslappningsband
  • Tidsfördriv – ifall förlossningen skulle dra ut på tiden och det inte går att sova kan det vara bra att ha med en bok, en tidning eller ett spel
  • Bilbarnstol för hemfärden
  • Mobil och laddare
  • Sköna strumpor
  • Läppbalsam
  • Pengar till parkeringsautomaten
  • Mat – när du ska föda har du inte den bästa aptiten. Ta med något som du vet att du alltid kan äta. Det är viktigt att äta för att få energi till förlossningen. T ex Dextrosol eller godis.
  • Dricka – saft, juice eller Coca Cola
  • Amningsbehå
  • Bra tröja för amning

På torsdag ska jag till min barnmorska och sammanställa gravitideten och ev skriva en förlossningsplan. har inte tänkt så mycket hur jag vill ha det men ju närmare det blir destu fler tankar får man självklart. Jag längtar bara så tills den lilla finns här hos oss och man får se så allt är bra. Just nu känns allt så overkligt samtidigt som allt är så verkligt. Svårt att förklara! Imorgon ska jag tvinga Alex att ta nya bilder på mig så ni får se magen:)

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: fanny

Kärlek!!

2010-03-13 @ 22:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0