Sammanfattning graviditet

Idag var jag på Bvc för att tillsammans med min barnmorska sammanfatta graviditeten.
Jag tog blodprov,kissprov och vägde mig.
Jag har gått upp ca 10 kg sen första besöket.

Vi sammanfattade graviditeten som en bra graviditet. Jag har mått toppen hela tiden utom oron pga av 2 tidigare missfall eller spontana aborter som det så fint står i papprerna.
Vi skrev också ner lite om förlossningen till personalen på Sös eller vart det nu blir:)
Där skrev vi att jag vill föda så naturligt som möjligt, vill vara närvarande.
Lustgas, dusch, bad och mycket rörelse önskades.
Vi skrev även att jag gärna klarar mig själv och vill vara "duktig" kanske är dumt när man är mitt i ett förlossningsarbete så Barnmorskorna skulle vara lite extra på, puscha och stötta.

Det var skönt att sitta och prata en stund och sammanfattningsvis kan man väl säga att det har varit en felfri graviditet vilket känns fantastiskt!


Här är en sammanfattning av min graviditet i bilder:


 <3 Här har jag några dagar efter det glada beskedet att vi väntar ett mirakel  <3
Ps. det är inte jag som hinkar ölen:)

<3 Vecka 14 <3

<3 Vecka 17<3

<3 Rutin UL 27/9 Vecka 17+0 <3

<3 Vecka 20 <3

<3 Vecka 25 <3

<3 Vecka 25 <3

<3 Vecka 28 <3

<3 Vecka 28 <3

<3 UL Tittut vecka 29 <3

<3 Vårt mirakel <3

<3 Så fin <3

<3 Vecka 30 <3

<3 Vecka 30 <3

<3 Vecka 35 <3

<3 Vecka 35 <3

<3 Vecka 35 <3

<3 Vecka 37 <3

<3 Jag är helt klart världens lyckligaste <3

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Moa

Hej fina vännen min!

Hur vacker, underbart, uppiggande o inspirerande inlägg var inte detta????!!!

Du är underbar o så otroligt stark vännen!

Puss

2010-03-18 @ 22:12:26
Postat av: Pinglan

Otroligt eller hur....snart har du/ni nått ditt/ert mål...

Du kommer klara det så bra...men behöver man hjälp är man inte en looser om man tar emot den...kom ihåg det Liza - man behöver inte alltid vara "duktig".....du är bästa Liza hur du än gör!!!

Måste snart åka till stan å shoppa nåt onödigt till Miraklet tror jag!!

ha det bäst å trevlig helg kramizar Pinglan

2010-03-19 @ 17:35:30
Postat av: Tina

Du är så vacker Liza! På varenda bild utstrålar du kärlek och lycka! Man blir härligt glad när man läser din blogg och alla bilder är underbara! Den sista porträttbilden var såååå fin! Om vi inte ses så vill jag säga lycka till! Kom ihåg att lita på din kropp. Den kan och vet mycket mer än du tror... Heja dej!

Kramar från Tina

2010-03-19 @ 20:20:39
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Mikis

Hej Liza. Vilka härliga bilder. Tycker att du är så himla vacker med din mage. Du kommer att bli en fantastisk mamma, det är jag säker på! :D Du är underbar Liza. <3 Många kramar

2010-03-20 @ 10:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0