<3

Nu har Alex fått datum för operation, den 7 juni och därefter blir han hemma 2 månader tillsammans med mig, Tyra och Wilda. Ska bli mysigt även om jag vet att han kanske kommer ha väldigt ont och inte kunna göra så mycket, så känns det mysigt/lyxigt att få vara hemma tillsammans.

Tyra växer så det knakar och för varje dag som går blir jag bara mer och mer "kär" i denna unge:) Nu kan jag bli varm i hjärtat av hennes gråt istället för att känna klumpen i magen växa och växa.
Jag och mamma pratade lite häromdagen och hon berättade att när min lillebror var liten och grät tyckte jag det var fruktansvärt jobbigt. Jag gjorde allt för att han skulle bli nöjd. Jag minns även när jag träffade Alex för 7 år sedan och hans lillebror Hugo var sådär ledsen att jag tyckte att det var jobbigt.
Jag tror att jag alltid har tyckt att det varit jobbigt med småbarn som gråter och sen när det är ens eget barn så blir det extra jobbigt. Man vet inte hur man ska göra, man är trött både psykiskt och fysiskt och då gör det ont i ens hjärtat.

Tyra sover allt bättre och bättre på dagarna och nu börjar jag känna att jag måste komma på lite att göra när hon sover. Något som stimulerar mig. Jag har lånat några ljudböcker av bonusfarfar Leffe som jag ska lyssna på och sen idag fick jag in en till beställning av min Kärleks tavla:) Så roligt!

Jag är ledsen vänner att jag är dålig på att höra av mig och att det ibland kan ta timmar innan ni får svar på era sms. Ibland har jag inte telefonen hos mig när jag ammar och när jag är ute på promenad håller jag vagnen i ena handen och andra håller jag hunden. När Tyra sover försöker jag passa på att gå på toa, äta och fixa. Sen på kvällarna vill jag inget annat än att krama min Alex. Men det kommer bli bättre jag lovar. Är skönt att jag har så otroligt fina vänner som även om dom vet vad svarat blir säger "Vi ska ut på lördag, du får självklart följa med" och jag vet att dom inte förväntar sig att jag kommer följa med utan dom gör det mera för att det är en fin gest att visa "vi tänker på dig" eller "du är fortfarande med oss"
Jag älskar er fina vänner!

Åh.. jag väntar med spänning på dom fina bilderna från när fotografen var här. Jag har smygkikat på några och dom är otroligt vackra.
Lägger ist in en bild vi tagit på Alex nya dator. Här har ni hela familjen Löven/Zetterberg samlad<3


Tyra ser otroligt skön ut på denna bild.

Ikväll blir det middag hos farmor Åsa sen imorgon är det städdag i föreningen, Jippie:)

Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0