Bvc besök

Idag har Tyra och jag varit nere på Bvc. Vi promenerade ner och självklart skulle jag ha gått lite tidigare så Tyra skulle hinna få mat innan men det tänkte vi inte på.Så Tyra blev jättearg när hon vaknade upp på skötbordet. Hon bara skrek, barnmorskan frågade om jag hade några frågor och jag hade massor men många hade jag redan glömt bort.

En fråga var att jag funderar på att börja pumpa ut mjölk för att sen ge Tyra i nappflaska.Tänker att det kan vara mysigt för Alex att få mata Tyra någon kväll och sen om man någon gång skulle bli sjuk så vet man att hon kan ta nappflaskan. Min bm tyckte det lät som en jättebra ide så det ska vi nog pröva.

Medans jag väntade på att få komma in stod jag och läste på anslagstavlan och såg då en lapp om att donera mjölk på södersjukhuset.
Finns så många barn som behöver mjölken "och jag som har hur mycket som helst"

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/brist-pa-brostmjolk-i-stockholm_495603.svd

Vad tror ni om det? Ska ringa på en gång.

Men Tyra växer och frodas. Idag vägde hon 4720 gr och är 56,5 cm lång:)
Stora tjejen!

Jag tror våran andra bebis som numera "bara" är hund har fått separationsångest. Hon hanterar allt med Tyra jättebra men just när vi ska gå hemifrån blir det jobbigt. Hon försöker först smita med och sen när man stänger dörren står hon och hoppar. När vi kom hem sa grannen att hon hoppat på dörren ett antal gånger dock sa hon också att hon gått fram och pratat med henne och ska jag vara helt ärlig gjorde det nog inte saken bättre.

Älskade Wilda, hoppas det går över får försöka ge henne mer tid men det är svårt när man både ska vara flickvän/pojkvän, matte/husse och mamma/pappa.



Funderar på om jag ska ta med mig Tyrisen på babyrytmik på onsdag, vet att hon är lite liten men ändå, kan inte det vara mysigt?:)

Måste avsluta detta inlägg med en superfin bild på vår älskade Tyra.
Ser ni det är början på ett Leende. Tack Linnea för denna bild!



Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det är så mysigt att läsa din blogg och det är verkligen kul att du fortsätter skriva! Bilden är så himla fin på Tyra :) Gulle Wilda! Hoppas det känns bättre snart. Och hoppas att vi ses snart igen! Kärlek

2010-05-18 @ 09:23:21
Postat av: farmor Åsa

Jaha nu har Tyra kommit upp i sin pappas födelsevikt (4705g och 55cm)! Fatta att ha en sån bebis i magen?!



Klart ni ska på babyrytmik, om farmor får tycka till ;)Det är säkert jättekul både för dig och henne!

Kramar till er från mig!(Vilket fint leende på bilden <3)

2010-05-18 @ 21:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0