Dålig uppdatering

Kände att det var dax för lite uppdatering här på bloggen.
Idag har det varit en dag i hälsans tecken. Började med att ringa Bvc då Tyras navel inte såg allt för rolig ut imorse. Den lilla lilla naveln var aldeles varig, så jag fick en tid halv 12. Vilket gick jättebra, jag var där nere i god tid så Tyra hann få i sig lite mat innan det var dax att gå in. Tyra låg där fint på skötbordet och log medans vi fixade med naveln. Det var ingen fara men barnmorskan la på något medel som skulle hjälpa naveln att läka. Sen pratade vi lite om att Tyra hostar ganska mycket när hon skriker. Har trott att det varit efter hennes jobbiga nätter med magont men det är över en vecka sedan och man tycker det borde bli bättre. Så nu har vi ringt till skärgårdsakuten och fått en tid 15.40 för att titta på det. Känns skönt att kunna utesluta ev. krupp eller annat.

Nu har precis Linnea, Moa och Malin varit här på Lunch. Känns så lyxigt att kunna träffa dom så här för en lunch mitt på dagen. Snacka lite skit och ladda lite. För det är precis vad jag gör när jag träffar mina vänner. Även om vi bara ses en kort stund så får jag så mycket energi av dom. Tack fina fina vänner för att ni finns!

Jag sa det igår till min mamma att "nu har Tyra sovit hela nätterna (då menar jag utan att skrika) i en hel vecka. Förstår du hur mycket det betyder?" Och det betyder verkligen allt. Jag känner mig så mycket starkare än tidigare. Bara vetskapen om att det gick över och jag förstår ju självklart att det kommer komma fler nätter med tårar men jag vet också att det kommer komma nätter fyllda med sömn.

Vi ska bygga ut våran altanen så i lördags hade jag och Tyra en hel dag med farmor Åsa och bonusfarfar Leif, då Alex och hans kompisar var hemma hos oss och rev den gamla altanen. Vi åkte runt i olika affärer och letade möbler till deras nya hem. Vi åt god lunch och grillade senare på kvällen. Vi har länge pratat om att göra fotavtryck på Tyra och nu blev det av. En mindre nöjd Tyra:)



Kan detta vara min nästa tatuering kanske?

Imorse var vi hemma hos Maria och hennes lilla Elias på fika. Var jätte mysigt  Tyra passade på att sova lite i Elias gunga:) En liknande måste vi hitta till Tyra..den var så bra!

Tyra avslappnad till tusen:)

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Mia W

hihi de ser jätte skönt ut i gungan. ja Elias ÄLSKAR den! Bra så vi mammor kan ha våra armar till annan ibland! Lycka till hos doktorn Tyra! Kram Mia och Lilleman

2010-05-24 @ 16:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0