En lite annorlunda valborg

Igår hade vi det bra men annorlunda. Från att varit tre har vi nu blivit fyra <3 vilket är underbart men det kräver en viss planering och flexibilitet.
På morgonen var älskade Noni och Moa här och fikade. Är så mysigt när mina vänner kommer och pysslar om mig och Tyra. Förstå hur många fina "mostrar" min lilla Tyra har runt sig.
Senare på dagen åkte jag och Tyra och handlade inför kvällen. Herregud vad rädd jag var att hon skulle vakna och tok skrika i affären.. är man då alldeles själv så är det bara lämna allt man plockat på sig och gå därifrån.
Men min underbara lilla tös skötte sig perfekt!
Vid 3 kom Alexandra och "vi" började lite smått att förbereda. Tra är inne i en fas då hon blir väldigt eftermiddags pipig. Så Alexandra fick stå för allt jobb i köket medans jag försökte trösta en ledsen Tyra. Alex och Jensa grillade på nya grillen. Precis när vi skulle äta somnade lilla Tyra för en stund men sen var det dax igen.
Och det är verkligen som Alexandra sa "Man tror att när ens barn bli ledset tar man upp henne och pussar lite på henne så går det över. Men så är det ju verkligen inte" och jag håller med. Hade också den bilden innan men man kan göra precis vad som helst och ingenting  hjälper. Jag tror faktiskt på vad vissa säger "att vissa barn behöver få skrika klart" och Tyra är ett sådant barn. Efter maten promenerad vi ner till brasan, dock började det regna men var mysigt att få se brasan en stund endå. När vi kom hem blev det sängen för mig och lilla Tyra. Då gick det upp för mig att jag är mamma på riktigt. Jag är en riktig mamma, som ursäktar sig för gästerna för att gå och lägga sig med sitt lilla barn.
Det var nog tur att jag gjorde det annars hade jag varit helt trasig idag, för 06.00 var Tyra pigg. Då gick vi upp, Tyra fick ett bad i handfatet sen la vi oss på soffan och vilade en stund.
Nu sover Tyra så gott och ska snart vakna för lite mat. Sen ska vi hem till mamma på middag.

Tyra är mer och mer vaken för varje dag. Hon tittar på en med stora ögon och man ser att hon verkligen är där.
Förut var blicken mer tom, kanske kanske hon förstår vilka vi är! Hennes mamma och pappa, Älskade lilla barn!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: pinglan

så klart hon vet vilka ni är!!!

kramizar

2010-05-01 @ 19:07:16
Postat av: Tina

Har du köpt någon bärsele? Den är toppen när dom börjar vråla i affären. Oftast blir dom nöjda av att komma upp och titta på allt runt omkring! Kram Tina

2010-05-02 @ 09:03:22
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Alex

Tack för en mysig Fredag och Lördag Liza!! ;)

2010-05-03 @ 23:41:57
URL: http://theplaceofalexndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0