Amning

Innan vi fick våran älskade Tyra tyckte jag det kändes lite konstigt att någon skulle suga mjölk från mina bröst.
Tror den tanken slår dom flesta gravida kvinnor. Men när hon väl kom var det så självklart och för mig var det aldrig något problem. Hade så det både räckte och blev över. Nu har jag ammat Tyra i snart 8 månader och det är jag tacksam över då jag hade bara tänkt amma henne i 6 månader.
Här om dagen var jag och träffade mina mammakompisar och då var det en tjej som frågade nu när jag ger Tyra så mycket annan mat om mjölken börjat sina. Och jag svarade nej det tycker jag inte.
Förlåt jag tror jag ljög. För igår var en sån mysdag så jag ammade Tyra hela dagen hon fick alltså ingen annan mat varför vet jag egentligen inte det passade bara så bra att göra så.
När väl kvällen kom och Tyra skulle sova tyckte jag det var konstigt för hon släppte bröstet hela tiden. Förstod sen ganska snabbt att det var tomt. Fanns inget kvar.Nada, finito! 
Drabbades nästan av panik (ne inte riktigt) men jag tänkte vad fasen gör vi nu. Sprang ut i köket och fixade en flaska med välling och hon drack.
Det är nog inte så lång tid kvar tills det försvinner helt vilket är med blandade känslor. Låter kanske knäppt men det känns som separationsångest.
Separationsångest från vadå?
Men det är så det känns. Jag har tyckt det varit väldigt mysigt att amma och nu är det snart över. Men någon som också känns mysigt är att kunna ge henne flaskan i famnen. Får se till att det blir en fin övergång så ska det nog gå bra.  På kvällarna när jag nattar Tyra ska jag se till att ha en nappflaska med välling brevid mig så man kan skifta lite och jag tror hon kommer ta nappflaskan hellre än bröstet snart då det kommer fortare och finns mer i den.

Nu sover Tyra gott, Alex är på hovet och tittar på någon storts "fight club" jag sitter hemma med tända ljus och målar en tavla. Bodyjoy ringde nämligen härom dagen och ville ha en tavla att ge bort. tyvärr hade jag ingen hemma så dom tog en som hängde där så ska jag leverera en ny imorgon. Är roligt att ha lite att pyssla med.

Igår ringde hon föresten från me&i och jag börjar i februari. Ska bli så kul! Innan dess ska jag ha bokat in minst 5 träffar så är du intresserad av att ha en me&i träff hemma hos dig, tveka inte att höra av dig.

Ne nu ska jag plocka lite för att sen gå och sova. Imorgon är det första advent tänk vad tiden går fort!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ååååå tänk när vi kan ha Tyra hos oss över natten, och vi kan ge henne välling! Längtar <3



Kram från farmor & bonus farfar

2010-11-28 @ 17:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0