Jay Smith vilken nostalgitripp...

Kvällen igår blev lugn. Idol, ostbågar, cola och Malin kom på besök.
Fasen vad jag gillar Jay. När han sjöng like a prayer med Madonna fick det mig att backa 9 år tillbaka i tiden. Jag och Ida i min mormors lägenhet.. Skrev ett sms till dig vännen men tror du bytt nr. Tänk så mycket roligt vi gjorde då. Saknar dig min fina vän!


http://www.tv4play.se/noje/idol_2010?title=jay_smith_-_like_a_prayer&videoid=1137028

Är nästan helt säker på att Tyra nu håller på att få en framtand. Hon har hela tiden något i munnen fingrarna eller leksaker, nu köper hon t.om nappen vilket hon aldrig gjort tidigare. Detta är ju förstås en förklaring till varför hon imellanåt varit så ledsen. Men vi väntar med spänning än syns det inte mycket men vi har inte märkt det innan med dom tidigare tänderna heller bara anat det.

Så här ser det ut när Tyra får äta själv.





Det slog mig häromdagen att hon kanske tycker det är roligare att äta om hon får gegga lite. Har innan försökt hålla henne "ren" torkat upp det som hamnat utanför osv. Men nu lät vi henne gegga ordentligt och det var skoj. 
Jag vet inte hur vi ska gå tillväga när det gäller maten och jag förstår dom som suckar när jag får det att låta så svårt. Men jag tycker det är svårt, tror att det är svårt tills det släpper då kommer det bara att flyta på men fram tills dess. Tyra är så van att somna med tutten i munnen både på dagen och på kvällen. Är inte lätt att få henne att somna utan den om vi inte går ut och går..
Funderar på att from måndag blir det Ammning morgon/kväll därimellan gröt/mat. Då blir det till att gå ut och gå när hon börjar bli trött! Jag måste få till detta nu.. heja på oss!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jag tycker fortfarande är svårt med maten så förstår dig till fullo!



Det är jätte roligt att du har börjat blogga igen och fortsätter gärna med det om du låter mig göra det.



Kram till er

2010-11-20 @ 22:00:44
Postat av: Malin.

Du är så himla duktig som kämpar på Liza. Inte dåligt tålamod där inte :) puss

2010-11-22 @ 11:22:22
Postat av: Linnéa

Åh vad kul att se att du har börjat blogga igen!! Så himla kul att följa Tyras framsteg, ni är så duktiga!



Puss & kram på er <3

2010-11-25 @ 15:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0