Känner mig lite trött

Idag känner jag mig lite trött kände mig trött igår också.. Kan det vara mörkret? Att Alex jobbar över och kommer hem sent? Att Tyra bara vill gå gå gå? Eller en kombination av alla dessa?
Innan jag fick barn hörde jag om en forskning som sa att barnen ska lära sig krypa ordentligt innan dom går eller får gåstol. jag trodde stenhårt på denna teori och gör det fortfarande. Fanns massa argument som skulle bli alldeles för tråkigt att dra här men det lät helt enkelt vettigt.
Idag när jag står med en bebis som bara lägger huvudet rakt ner i golvet och storgråter så fort vi försöker få henne att krypa, som bara vill gå, gå, gå med hjälp av oss funderar jag på att slå dövöra för denna teori.
Jag vill ha en gåstol nu:) Så tyra själv kan gå dit hon vill så min rygg orkar lite till. För att gå och stödja en bebis en längretid är inget att rekomendera för den som inte vill ha ryggskott.
Tror inte vi kommer köpa en gåstol då det är under så kort tid hon kommer använda den. Ska kolla runt lite bland vänner och bekanta kanske finns någon man kan låna ett tag.

Idag har inte riktigt varit min dag eller jo det har det väl men som sagt jag har kännt mig trött. Min älskade mamma kom imorse och åt frukost med mig sen promenerade jag och hämtade bilen för att åka till forum och handla material till en tavla. Påväg till forum skakade bilen så mycket att jag nästan fick panik och trodde jag skulle åka av vägen. Ringde min fina kille och han förklarade att det förmodligen var snö som fassnat på däcken.
Jag lät bilen stå en stund i garaget medans vi handlade sen när jag kom tillbaka skulle jag göra ett försök att få bort snön. Men var tvungen att ha någon att få bort det med typ en kvast eller pinne. Letade lite i bilen där jag hade massa gamla barnleksaker som ska säljas på loppis. Fick fram min lillebrors gamla gevär Ak 47a haha..
Dom som gått förbi lär ju inte tro jag var klok! Skrattade lite för mig själv!
En galan mamma med bebis och gevär.
Sen blev det lunch hos mamma, fika med Malin. Ikväll ska vi låna tvättstugan hos Alex mamma och tvätta lite dunjackor då vi inte har någon torktumlare. Imorgon blir vi bara hemma ska bli skönt. Lite julpynt och städning.
På kvällen kommer Alex Lillebror Hugo och sover över, han älskar att sova här och har längtat på att denna dag ska komma!

Trevlig helg på er alla fina om vi inte hörs!
Kärlek Liza



Sa jag det att intervjun gick bra:) Hon var supertrevlig kommer ringa imorgon och då ska jag ah bestämt mig.
Vågar jag satsa eller inte?


Kommentarer
Postat av: ewa

Hej mina älsklingar!

Om man varje dag gör massor med saker så blir man

trött!! Det gäller alla, dig Liza och mig också!

Så en dag hemma, med promenad med Wilda och lite

lugn, tror jag är jätte bra! Lite julpyssel och mys,

lägg dig brevid Tyra på golvet och bara va!!

Tack för en härlig dag!! Kramar

2010-11-25 @ 18:51:16
Postat av: Åsa

Jag tror det ligger en hel del i det mamma Ewa säger, men jag förstår dig Liza att du vill ha massa saker att ta tag i på dagarna (är likadan)! Att bara va med en bebis är svårt att ta sig tid till fast det är så lätt!

Glöm inte att lämna över Tyra till Alex i helgen, när han är hemma (han ska ju iväg en del)

Kramar Åsa

2010-11-26 @ 20:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0