Myshelg

Åh vad det är mysigt att få julpynta speciellt när man har en liten och det är hennes första jul.
På något sätt blir allt som har med traditioner att göra roligare med barn för man gör det också mycket för deras skull.
Igår kom Hugo hit kändes som om vi blev en stor familj. Vi fikade, promenerade ner till centrum ock köpte lite godis, såg Toy story 3, idol och sen somnade vi mätta och belåtna.

Vi har haft den underbara turen att känna en tjej som jobbar i en leksaksbutik. För som jag skrev i förra inlägget letade vi efter en gåstol. Jag skrev ut det på facebook och igår morse fick jag ett sms att hon hade en på jobbet som kunden reklamerat då ett fäste från tyget som barnet sitter i hade lossnat.(vilket bara är att sy fast igen) Så då skulle dom slänga den men ist fick vi den helt gratis. Är otroligt tacksam för vi har fått så mycket hjälp av henne allt ifrån presenter till rabatter till tips och ideer.




Här är den. Så bra! Tyra förstår inte riktigt vad hon ska med den till. Men hon leker och trivs bra i den. Snart går det väl inte att få stopp på henne när hon väl får fart.

Sen var Malin hemma hos sin mormor igår och hittade en bebispulka som hon ville bli av med. Så den fick vi också! Så idag har vi varit ute och åkt pulka, vilket var väldigt uppskattat. (bilder kommer)

Jag är otroligt tacksam för alla generösa människor som finns runt omkring mig. Jag kan säga att vi har inte köpt speciellt mycket saker till Tyra utan vi har fått en hel del. Tack alla underbara för att ni tänker på oss!
Jag ska försöka va lika generös själv sen när det börjar komma små bland mina vänner.

Sen en annan sak vi har aldrig varit kräsna vad det gäller att allt ska vara nytt. Jag älskar att få saker begagnat.
Visst har man den ekonomin att man har råd att lägga ut alla dessa pengar på sitt barn så är det upp till var och en. Men det finns så mycket annat man vill göra lägga pengarna på plus att bara för att det är begagnat behöver det inte se ut som skit. Tvärtom. Förstå mig rätt självklart vill jag lägga pengar på Tyra men en sak ska ni veta
"Man blir inte rik av att vara mammaledig förutom på kärlek"

Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0