Snart fredag

Tänk vad fort en vecka går och imorgon är det fredag det innebär två heldagar med Alex lyxigt!
Idag har vi bara varit hemma hela dagen. Tror det behövs ibland.
Kvart över åtta imorse knackade mamma på dörren hon hade varit och lämna bilen så vi passade på att äta frukost tillsammans, sen gick vi en promenad i det mindre roliga vädret.
När jag lämnat mamma kom Malin, min fina Malin med lunch till mig.
Hon stod i köket och jag tittade på:) Kändes så lyxigt då jag sällan lagar lunch när jag är helt ensam.
Vi bara pratade och då vi inte setts sen i söndags hade vi lite att prata om. Det är nämligen så att Malin pluggar och är ganska ofta "ledig" fast hon är inte ledig, egentligen borde hon sitta hemma och plugga men hon väljer ofta att smita ifrån för min skull. Så vi är vana att ses nästan varje dag.

Nu har Alex och jag precis varit och storhandlat det är så roligt för Tyra kan nu sitta sådär i kundvagnen som man själv gjorde när man var liten. Och affären med alla människor och saker och lampor är ju det bästa som finns för en liten.

Pratade idag med en gammal vän på facebook som också bloggar hon ville att jag skulle skriva lite om hur jag mår? Hur jag tror mitt liv ser ut om 5 år? och lite planer framöver. Jag tänkte jag skulle besvara dessa "frågor".

Jag mår otroligt bra..Självklart går livet upp och ner ibland men jag mår bra. Om jag ska vara ärlig har jag aldrig varit så här.. vill inte kalla det smal men vad ska jag kalla det? Jag har aldrig vägt så mycket som jag gör nu. och det känns bra för min kropp. Jag har aldrig varit en sån som brytt mig om vad jag väger men jag har länge strävat efter detta mål då det är enligt mitt BMI men inte trodde jag att jag skulle nå det först efter jag fött barn men jag säger bara det måste vara amningen:)
Jag brukar säga trots att jag är småbarnsförälder har jag absolut ingen sömnbrist. Även om tyra äter på nätterna så märker jag det knappt. Är så inne i att amma så jag vet typ hur man ska göra även när jag sover. Men som sagt självklart är jag väldigt trött ibland. Det finns dagar när Alex kommer hem som jag känner mig helt färdig men sen finns det dagar som jag har hur mycket energi som helst. Och jag vet ju att det kommer bli bättre, tröttheten är inte evig och det är den värd.
Rent kroppsligt känns det som innan förlossningen men jag längtar lite tills jag inte ammar mer och jag får tillbaka "mina" bröst och kan börja använda mina fina bh.ar
Det är jätte härligt med "stora" tuttar men dom är ju inte alltid så. Ibland är brösten som om någon hällt cement i dom (Bomber alltså) Wow tänker ni... ne inte! sen ibland är det väldigt tomt.. Beror ju helt på lillan om ni förstår.

Var och handlade med Alex på coopen idag och fick för första gången julkänslor.. Där av alla ställen men aa det fick jag. Tänk att det är Tyras första jul. Tänk att hon finns här med oss nu! Att hon ska få uppleva julen för första gången även om hon är så liten än så upplever hon saker precis som vi.
Det kommer bli så bra, vi måste ha julgran med paket under, Wilda ska ha sin årliga röda rosett.. ( Det roliga är att när jag skrev detta skrev jag först Tyra ska ha sin årliga röda rosett) Även om man bara har ett barn och en hund är det otroligt svårt att säga rätt. Det svåraste är nu när vi försöker få Tyra att krypa så lägger man henne på golvet sätter sig framför. Wilda blir så glad då hon tror vi ska leka med henne så säger man Wilda gå och lägg dig. Man får säga till henne några gånger innan hon fattar men tillslut får man henne att gå och lägga sig. Så ska man säga -kom Tyra... Men det som kommer ur munnen är -kom Wilda. Och upp rusar en superglad hund. Haha sen är det bara att börja om från början, man blir tokig ibland!: ) Och det hjälper ju inte att dom båda är flickor heller!

Ne nu ska jag gå till min kära sambo i soffan. Försöker skriva mer imorgon och besvara fler frågor!

All kärlek 
Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0