Tålamod är en mammas bästa vän

Igår bestämnade jag mig efter att ha läst lite i barnaboken av Anna Wahlgren.
Nu skulle Tyra börja äta ordentligt, hon skulle öppna munnen sådär fint som andra bebisar gör när ett skepp kommer lastat med mat.
Min taktik var att amma henne på morgonen sen inte mer förens till kvällen. Självklart med undantag om det skulle bli allt för besvärligt. Vilket det inte blev.
Tyra åt från mig 06.30 sen väntade vi ganska länge innan det blev matdags och jajemän det gick bra.
Jag gav henne tutten 19.30 helt underbart! Jag försökte amma henne efter hon ätit bra för att se om hon behövdes fyllas men hon tackade glatt nej.

Idag var malin här och det var dax för mat. Blev så glad för Malin blev helt överlycklig när hon såg Tyra öppna munnen och sträcka sig efter skeden med majspure.
Malin vet hur mycket jag kämpat och att jag tyckt det varit så jobbigt så att se henne och få hennes beröm värmde otroligt mycket i mitt hjärta.
.. den som ger sig! Imorgon tar vi nya tag kämpar på så ska vi se att det snart är löst. Vilket är med blandade känslor då jag tycker det är otroligt mysigt och givande att amma men någon gång ska man väl sluta.

Imorgon väntas intervju med meandi vilket känns så spännande. Jag sitter just nu och funderar på frågor jag ska ställa! Hoppas det går vägen!


Här hemma är det fullfart föresten. Tyra kan nu resa sig själv mot vissa av våra möbler, hon är målinriktad och det går bättre och bättre med krypningen. Jag trodde hon skulle hoppa över det och börja gå på engång men samtidigt har jag hört att det är viktigt för motoriken att lära sig krypa, så vi tränar. Men hon älskar att gå med stöd av mamma eller pappa. Det bästa är att gå fram till damsugarn och surra lite med den:) 
Sen har hon ändrat sitt språk nu förut var det mycket ljud och lite jaajaajaa.. men nu har hon börjat med DADA. vilket är underbart för det är ju så bebisar pratar. Dada!

Skriver snart igen och håll tummarna för att det går vägen imorgon!

Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0