Tyras första framtand

Idag har vi haft ännu en mysig dag hemma. Eftersom det är tisdag var det städdag för oss och det började vi dagen med. Tyra var så nöjd idag och road av sina leksaker så det gick väldigt fort att städa och ack så fint och rent det blev.
Sen gick vi en promenad och mötte Malin som vanligt fikade vi och såg en film.
På eftermiddagen tog vi en promenad till mamma och när vi kom fram la vi oss på soffan och mös var så konstigt för Tyra låg alldeles stilla på mitt bröst och bara vilade, vilket händer väldigt sällan.(Varför kom vi på senare)
Efter maten hos mamma tyckte vi att Tyra kändes lite varm och mycket riktigt hon hade feber.
Lilla gumman förmodligen beror det på den lilla framtanden som börjar träda fram i överkäken.
Vi packade ihop oss och åkte hem för att lägga den lilla. Nu sover hon gott älskade unge!!
Vi som skulle åka och bada imorgon men vi avvaktar och ser om feben ger med sig. Annars blir det ännu en mysdag hemma.

Tyra är väldigt glad i sin gåstol då hon nu börjar förstå hur man ska ta sig fram i den!





Nyss ringde Åsa, min fina svärmor och Ja det är sant jag älskar min svärmor, tro det eller ej.
Har hört många historier om svärmödrar speciellt efter man fått barn men i min finns det inge ont.
Hon skulle vara ledig några dagar nästa vecka och undrade om vi hade tid att ses.
Hon föreslog något som gjorde mig väldigt glad. Frågade nämligen Malin idag om vi inte kunde baka någon dag skulle vilja göra pepparkakshjärtan med våra namn på och lussekatter. Malin är lite upptagen och visste inte när vi skulle hinna det men nu ska vi baka hemma hos Åsa nästa måndag. JIPPIE!

Årets julklappar?
Vad ska man ge bort i julklapp till sina nära och kära. Årets hetaste julklapp är något som egentligen inte kostar något annat än tid och det är just att ge bort sin tid i present till dom man tycker om. Vi lever i ett samhälle där just tiden för varandra blir mindre och mindre. Kan tycka att det är en väldigt bra julklapp samtidigt som man vet "hur många gånger har man inte gett bort tid men sen har det aldrig blivit av". Bara runnit ut i sanden!
I vilken form och hur ska man ge bort sin tid för att veta att det verkligen blir av?

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Malin.

Fina Liza. Vad hemskt det låter när du skriver att jag inte har tid. Jag vill jag vill jag vill baka med dig, mer än gärna! Hoppas du vet det.... Vi hinner säkert klämma in det på någon av våra mysdagar <3 kärlek

2010-12-02 @ 09:18:56
Postat av: Åsa Svärmor

Vad du är gullig Liza, jag har världens bästa svärdotter (heter det så?), du vet vad jag menar :)mitt barnbarn hade inte kunnat få en bättre mamma <3

Jag längtar jättemycket till måndag, känner mig så nöjd att jag lyckats planera in en pysseldag mitt i julbordsruschen som det är på mitt jobb!

Gudmor längtar också efter Tyrisen!

Kram vi ses snart!

2010-12-02 @ 22:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0