Babyrytmik med bästa mammorna

Denna vecka började inte så bra för Tyra det var nämligen vaccination på bvc i måndags morse. Men det gick bra. På första sprutan visade hon inte en min men andra var inte lika rolig. Som tur var var det pappa som höll i henne då mamma tycker det är lite jobbigt. Men sen blev det bara roligare och roligare.
Vaknade imorse av att regnet bara vräkte ner men vad gjorde väl det. På med regnkläderna för promenad till babyrytmiken. Det var riktigt roligt, vi var säkert 20 mammor med bebisar som sjöng och dansade. Efter det var det lite fika och sen promenad hem till Jennifer för lunch. Är otroligt tacksam över att jag träffat dessa mammor. och det känns verkligen som om vi har hittat varandra och att det kommer hålla även sen när vi går tillbaka till jobblivet m.m.
Det är otroligt roligt att få följa alla barnen, se alla framsteg och på något sätt blir det lättare och se allt som händer med ens eget barn, när man ser dom andra. Efter det vara det dax att köpa badbyxor till dom små för imorgon börjar vi nämligen på babysim. Ska bli så roligt och extra roligt är det ju att det är med dom mammorna som jag känner:)

Tänkte jag skulle uppdatera er med lite bilder

Tyra äter gröt, MUMS!

Tyra badar med sina ankor

Tyra myser på gräsmattan

Tyra visar stolt upp sina två tänder

Pappa och Tyra leker tittut!

Dagen som vi ska på bröllop närmar sig med storsteg. Vi har lagt ribban lite lägre nu vad det gäller flaskan och sattsar på ett annat upplägg. Varje dag får Tyra gröt på morgonen. Pure till lunch och lite mjölkersättning i glas på eftermiddagen. När vi var på bvc i måndags pratade vi lite med barnmorskan om det och hon tyckte det lät sunt. Som tur är är ju bröllopet på värmdö så skulle det inte funka för barnvakten så får man väl komma med Tyra till oss så får jag amma henne. Det är ju faktiskt inte hela världen. Men det känns skönt när man kan bli så otroligt stressad av att veta att det börjar närma sig och att det "måste" funka. Det måste det ju faktiskt inte och det är som så många säger "vissa barn tar aldrig napplaska" kanske är Tyra en av dom. 

Läste en föräldrartidning idag och blev så himla glad Underbara barn mässan är här snart. Den 8-10 oktober kommer dom till stockholm. Tänk att jag äntligen har mitt mirakel att gå med:)
Skriver snart igen!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: ewa

Hej mina sötisar!! Jag blir helt nipprig av längtan när jag ser bilderna på dig, Lilla Tyra!! Finaste

lilla vän!! Och nu när du är mest glad när jag håller dig så är det ju så härligt och mysigt!!!

Men mormor jobbar och du sover nog söt snart!

Ha nu en mys kväll och klappa Wilda också!

Kram Mamma/Ewa/Mormor

2010-09-16 @ 19:42:17
Postat av: Tina

Härligt att ni hittat ett sätt som fungerar för er ang mat/flaska. Alla är olika! Du är en sån fantastisk mamma Liza! Å lilla tyra är gudomligt söt! Kramar från oss!

2010-09-17 @ 23:30:50
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0