Mammas stora tjej

För precis ett år sedan den 5 april 2010 var Tyra beräknad att komma till världen. Men inte förens 8 dagar senare kom hon äntligen till oss. Finaste Tyra!

Idag kändes det verkligen som vår i luften, iaf för en stund. Öppnade dörren till våran veranda för att släppa ut hunden som ville slappa lite i vårsolen. Tyra blev då nyfiken och ville också gå ut.
För första gången i Tyras liv fick hon på sig ett par galonisar(självklart jacka,skor,mössa och vantar också) vilket för mig kändes så otroligt stort!Tog sedan Tyra i handen och vi gick ut. Aldrig tidigare har jag sett en nöjdare unge. Nyfiken och glad i livet, allt var nytt. Sakerna, platsen, skorna.


Stoltare mamma får man leta efter. Det är detta jag längtat efter, jag är absolut inte gjord för att vara småbarns förälder men är glad att det är något man måste gå igenom för att få en stor tjej. (Självklart har det sina mysiga, charmiga sidor också men detta är så ROLIGT!) Många har nog andra höjdpunkter som första tanden, första steget, första ordet och det är stort för mig med. Men detta gav mig en kick, ett rus, en glädje.
Efter 5 min ute staplandes i skorna kom Malin och när jag ser henne komma och ser att hon ser Tyra börjar jag gråta. Fick dela det med någon och detta var så stort för mig. Det var länge sedan jag kände mig så lugn och harmonisk i själen som just då.

Snacka om att ett barn kan riva alla känslor bara sådär. Jag älskar dig Tyra du är det finaste jag vet!
Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad underbart att du delar med dig av dagens stora händelse med både bild och text, jag blir rörd till tårar! Älskade Tyra, mitt fina barnbarn!



Tack Liza! Kram

2011-04-06 @ 07:50:50
Postat av: ewa

ja, nu faller tårar igen! Underbara Tyra!! Och underbara Liza! Älskar Er! kram mamma/mormor

2011-04-06 @ 08:50:11
Postat av: Liza Zetterberg

Läste inlägget igen för jag undrade varför både farmor och mormor började gråta var det så starkt.

Och ja det var det nu gråter jag med. Älskade Tyra!

2011-04-06 @ 10:39:23
URL: http://treskablifyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0