Pigg

Idag känner jag mig faktiskt pigg men det kändes så konstigt igår att säga godnatt till Alex som låg på soffan men visste ju att det inte var förevigt. Tyra vaknade några gånger under natten, första gången hann jag inte vakna till utan kom på mig själv när jag stod där med henne i famnen. Fan!!Hur skulle detta gå när hon nu kännt min kroppsvärme.?Men snabbt som ögat la jag ner henna och klappade lite på henne och hon somnade om.

Denna gång köra jag inte 5 minuter metoden utan en egen variant utav den. Jag är hela tiden i rummet, ligger brevid Tyra och klappar på henne när hon är orolig. Alltså tar inte upp henne och ger henne ingen välling. Är inte heller speciellt rolig då jag inte pratar med henne mer än natt natt eller nu ska du sova.

Vi känner som så att om Tyra vaknar på natten och om allt hon kräver är en liten hand som klappar henne "duärtrygg" så är det helt underbart, alltså mer än helt okej.

Tyra var inte alls hysterisk inatt utan lite ledsen ibland men absolut hanterbart. 05.15 vaknade hon och ville förmodligen gå upp, jag hade bestämt mig för att 06.00 ska gå upp och göra en vällingflaska som hon sen får i sin säng men det är jag som bestämmer när kl är 06.00 och mycke riktigt hon somnad eom och 06.00 fick hon välling i sin säng somnade om igen till 07.30. KANON!

Misstänker att Tyra hade lite feber inatt pga vaccinationen. Men jag tror det var lite bra (missförstå mig inte nu) men hon hade inte orken att dra igång inatt, hon ville sova febern av sig. Men inatt kör vi igen och jag tror på det här. Jag känner det, allt kommer bli bättre!



Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Mia Dahlberg

Kör hårt gumman! Lycka till å ge en kram till Tyra från mig! Kram Mia

2011-04-19 @ 16:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0