Förskolan

Idag har Tyra och jag varit och besökt hennes blivande förskola.
Det kändes bra, utanför mötte jag en mamma som jag trodde också skulle titta på förskolan då hon hade en liten. Så när jag frågade henne så berättade hon att hon redan hade ett äldre barn som gick där men att den lilla skulle börja i augusti. Hon sa även att dom var så nöjda med förskolan vilket kändes jättebra att höra från någon som inte "Måste" säga så.
Väl inne mötte vi förskolechefen som var jättetrevlig. Hon visade lokalerna och berätta om förskolan.
Personalen var trevlig och tog i hand och stod kvar och pratade,hälsade Tyra välkommen och berättade om rutinerna. Förskolan är formad som ett U så gården ligger liksom imellan husen vilket känns bra. Ingen väg utan hus och skog. Lokalerna var många men inte så stora vilket jag också ser som ett plus då ljudnivån minskar om man kan gå undan och sprida ut sig. Jag är helt klart glatt överraskad. Men samtidigt känns det så läskigt nu när man varit där och tittat. Jag vill vara hemma med Tyra föralltid hur ska jag kunna lämna ifrån mig det finaste jag har. Jag vet att det kommer gå bra!

Tyra som hade sovit länge fick en flaska välling att dricka i vagnen på vägen hem.




Haha.. lilla skrutten ser inte klok ut med mössan uppviken sådär men det är för att den inte skulle glida ner (Den är aningen stor) och tårar under ögonen då det inte alltid är så roligt att klä på sig. (Eller blev hon ledsen för hon ville vara kvar på förskolan)

Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0