Natt nr.1

19.40 Tyra somnade
21.00 Alex och jag gick till sängs
22.00 vaknar Tyra.
Jag tar upp henne och går med henne på Axeln. Sjunger vaggvisa efter vaggvisa och klockan går. Efter en halv timme inser jag att detta kommer aldrig gå. Visst är jag van att bära Tyra men nu börjar krampen i armarna bli påtaglig. Bestämmer mig då för att göra ett försök att lägga henne i sängen.
22.45 Sover Tyra igen i sin säng efter lite protester.
01.00 vaknar Tyra. Mina bröst ömmar och vi går upp. Pumpar ut lite och blandar det med välling. Går tillbaka till sängen och Tyra tar flaskan och klunkar tills den i slut (i sin säng).
01.40 Vänder hon sig om och somnar.
04.45 Tyra vaknar. Samma process som tidigare och efter lite prat somnar hon igen.
06.30 Alex går till jobbet och Tyra vaknar när han låser dörren. Nu är det ju faktiskt morgon och Tyra kommer över till vår säng och jag ammar henne lite och vi somnar om.
08.30 Uppstigning.

Jag är helt nöjd över natten men jag hoppas självklart att det blir bättre och bättre för varje natt som går. Att den vakna tiden ska skjutas lite och sömnperioderna ska bli längre. Nu när vi vet att Tyra tar flaskan så bra så ska vi öka mängden välling på kvällen så hon håller sig mätt längre.
Ska bli spännande och se om det sker någon förändring på natten som kommer.

På torsdag ska vi besöka förskolan Tyra blivit tilldelad. Ska bli så spännande!
Vi är nästan säkra på att vi kommer tacka Ja men vill endå se oss för lite.
Tänk att tiden går så fort att man redan börjar prata förskola. Känns inte som om det var länge sedan man pratade förlossning.

Ikväll är det me&i-träff hos Åsa. Ska bli roligt, det är min första riktiga träff (Utan barn).
Tur att man är så utvilad och pigg hehe.. Sova får man göra i nästa liv! För här ska det levas!

Kärlek Liza



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0