Natt nr.3

Herregud vad tiden går fort redan inne på natt nr.3 utan amning. Den enda tiden på dygnet som jag nu ammar är på morgonen. Vilket känns helt okej!Tror det kommer ge med sig av sig själv.

19.10 Natta Tyra. Först tog hon flaskan och somnade till efter halva. Men strax därpå vaknade hon och blev jättearg trots att jag satt kvar brevid sängen. Tror det var en protest för att se om hon kunde få komma upp.
Hon skrek så hon nästan kräktes men efter en stund la hon sig ner och ville ha flaskan.
19.40 Tyra sov.
02.01 Tyra vaknar får välling, jag somnar om och vaknar av att vällingen är slut och hur jag förstod det vet jag inte, då Tyra knappast kan säga mera välling. Men mer väling fick hon och sen somnar vi om. (Hon sköter vällingen själv, håller och dricker)
06.07 Tyra vaknar och får komma över till våran säng och ammas.

Gud vilken skillnad det har blivit och ska jag vara ärlig är jag inte helt hundra på tiderna då det inte alls varit så stökigt inatt som tidigare och jag inte har behövt vakna helt. Tyra äter så mycket bättre på dagarna nu än vad hon gjorde tidigare och till alla mammor som vet om hur det är att ha barn som bara biter ihop när man sträcker fram skeden
Finns det något roligare än att mata en bebis som gapar och där maten faktiskt hamnar i munnen och inte utanför? Neh..

Idag har vi varit på öppnaförskolan på rytmik efter det lunch och fika hos mamma. Nu sover Tyra och om en timme ska vi gå till förskolan vi blivit erbjudna plats på och träffa chefen. Ska bli spännande att se hur det ser ut och vad magkänslan säger!

Kärlek


Kommentarer
Postat av: malin

<3

2011-02-10 @ 18:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0