Wow..

Usch jag har varit så fruktansvärt dålig på att blogga på sista tiden och det har hängt som ett åskmoln över mig.
Men det har varit så mycket med kräksjuka och återhämtning från det samt uppstart för mig som me&i-säljare.
Och när det blir för mycket så tappar jag inspirationen, fast det borde vara tvärtom skönt att bara skriva av sig, vräka ur sig det som tynger en.
I och med att Tyra har varit sjuk har vi fått backa bakåt vad det gäller dom små framstegen hon gjorde i matväg.
På vårdlinjen hyllade dom att jag hade kvar amningen så det blev ganska mycket amning,men jag försökte pumpa ut i första hand. Men ingen mat utan bara amning och välling.
Nu när vi börjar komma på fötter har jag idag intruducerat mat för henne igen och hon tog emot det med bravu.
Sen kom vi även på den smarta ideén att ge henne bröstmjölk blandat med välling för att sedan minska bröstmjölken och öka vällingen. Och det funkade hon dissar välling men är det lite bröstmjölk i så funkar det!

Ikväll när hon skulle sova hade jag bestämt mig för att inte amma henne och ska även försöka att låta bli inatt med då vi behöver få bukt på nätterna.
Eller jag måste få sova=Pigg mamma=Glad unge!
Vi la Tyra som vanligt och hon visade inga tecken på att hon ville sova mer än att det kliade i ögonen (Så trött var hon allt) Men hon klätrade runt, pussade på dockorna, lekte tittut och tillslut la hon sig ner. Men rätt var det var började hon skrika och handen åkte in och ut ur munnen. Anade snabbt att hon var hungrig och Alex fixade en flaska välling. Visade flaskan för Tyra och hon gapade stort och när hon fick flaskan i munnen la hon sig ner och klunkade tills sista droppen och i samma stund stänge hon igen sina stora blåbärsögon.
HON KLUNKADE ca 120 ml och det har liksom aldrig hänt.
Känns så bra! Vill typ ringa hela världen och berätta detta samtidigt som det för många föräldrar kanske känns som självklart men tänk endå vad småsaker kan förgylla ens vardag.
Så inatt blir det välling om hon vaknar och är hungrig men med lite tur kanske hon sover hela natten på vällingen hon fick i sig ikväll.

Min taktik för natten är iaf att när hon vaknar ta upp henne om hon inte lyckas somna om i sin säng. Sen Vankar jag lite och hoppas hon somnar om då lägger jag ner henne igen. Så håller jag på så!
Det vi vill komma till med detta är att hon ska sluta äta på nätterna. Att hon vaknar och vill komma till oss stör inte oss utan det är maten. Jag tror ju att hon kommer äta mer och bättre på dagen om hon inte äter på natten och det i sin tur kommer nog göra så att hon sover bättre på nätterna (Go, mätt och glad alltså)
Jag lovar att skriva imorgon hur natten gått!

Kärlek Liza



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0