4 dagar utan ammning på dagarna

Och det känns så bra. Tyra är nöjd med det hon får och idag på eftermiddagen när hon började bli lite trött hängde hon i tröjan på mig. Då tog jag fram flaskan ur kylen med tuttmjölk och gav henne. Vi stod upp en stund brukar passa henne bättre men efter en stund la jag henne ner i min famn och vi satt i soffan och hon klunkade ur flaskan. Jag vände mig till Alex och sa "jag trodde aldrig denna stund skulle komma". Det var så mysigt. Precis det man har längtat efter när man sätt andra barn få flaskan. Dom där små klunkarna, njutbara klunkar. Underbart!

Hon är för härligt Tyra. Så aktiv full fart hela tiden förutom när hon sover. För någon vecka skulle jag kunna skriva hon är sötast när hon sover, för då längtade jag många gånger på dagarna att hon skulle somna. Då man var trött på gnäll och gråt.Då amn ammade henne flera gånger då man trodde hon var trött,kunde ligga i timmar. Men nu är det inte så längre. Jag längtar inte tills hon ska somna då hon i vaket tillstånd är så glad och härlig. Hon dansar, skrattar, pratar och pekar. Sen går vi ut och går och så somnar hon utan kamp eller skrik. UTAN TUTTE!

Lägger upp lite bilder på en ny idé Tyra fick idag

Man tar upp en kloss

Den blir bra!

Sen kastar man den över kanten ner i badkaret

Sen tittar man

och sen ner igen för att hämta nya klossar

Se så roligt det är och så många klossar det finns.

 Tyra skulle kunna stå där hela kvällen om hon fick! Men mamma tyckte det räckte med dessa klossar..


Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!

Hon är ju för rolig, aktiv,kreativ och intelligent!

Underbara unge!



kram

2011-01-18 @ 20:58:52
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-20 @ 20:42:28
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0