Bröllop

Alex och jag pratade lite om bröllop häromdagen. Eller vi pratade mest om hur man ska ha råd med det bröllopet man vill ha, som man har i huvudet. Därför vill jag delge er en "rolighistoria".
Det var ett par som skulle gifta sig. Kvinnan hade haft sin möhippa fler veckor före bröllopet men mannen hade inte fått någon svensexa. kvällen innan bröllopet sa mannen "kommer dom ikväll och ska ha en svensexa så vägrar jag, inte dagen före mitt bröllop" Men dom kom aldrig. Dagen med stort D kom och brudgummen stod framme vid altaret och väntade på sin brud (som skulle ledas in av sin far) När han stod där och väntade sprang alla kompisar fram och sa "Du ska få din svensexa, här och nu. För varje sekund du väntar med att svara Ja efter att prästen sagt.... att älska henne i nöd och lust, får du tusen kronor.
Då han inte skulle träffa bruden innan kunde han ju inte heller förklara detta för henne. Stunden kom och det var dags för honom att svara Ja! Sekunderna gick han väntade en,två,tre,fyra,fem,sex,sju,åtta,nio,tio,elva,tolv,tretton,fjorton,femton,nu börjar bruden att gråta, sexton, sjutton sekunder sen kom det äntligen ett JA!
Haha.. stackars bruden som inte hade en anning men glad blev hon när hon fick veta att dom precis fått sjutton tusen kronor. Vilken svensexa och förstår ni hur långt 17 sekunder är i en kyrka fullt med folk och förväntningar.

Så om detta skulle hända mig, om jag inget visste och Alex inte svarade Ja på engång skulle jag bara tänka
Håll ut Alex, håll ut!

(Denna historia är sann)
Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0