Kräksjuka i vårt hus

Igår var vi hemma hos pappa på middag var så mysigt!
Ni vi åt efterrätt fick Tyra mosad banan och hon har nog aldrig gapat så glatt. Nästan en hel banan fick hon i sig, vilket jag trodde resulterade i följande händelser.
kl.24 inatt började Tyra kräkas.
Tre byten av sängkläder, två duschningar av Tyra och mig samt skurning av golv m.m.
Sen somnade hon på mitt bröst. Alex sa att hon kankse var magsjuk men jag envisades med att det förmodligen var den hela bananen. Men när klockan slog 06.00 kändes det som om jag låg brevid en kamin. Solklart att hon hade feber och mycket riktigt 39.5
Sen dess har hon kräkts några gången och febern har varit hög, trots alvedon. Som högst var den uppe i 40,2 och då blev jag orolig. Nu sitter jag och väntar på att få prata med sjuksköterska för fjärde gången idag. Hoppas detta ger sig snart!
Älskade unge!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: ewa

Men nu är jag så less på att läsa om kräksjukan,

snälla, ett härligt kort på Tyra i stället!!!

Hoppas ni har en bra lördag i solen!

Puss och kram mamma

2011-02-05 @ 15:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0