Saker jag skulle passat på att göra..

.. Innan vi fick Tyra. Det är inte så att jag önskar barnvakt för att kunna göra dessa saker för det blir inte på samma sätt som när vi var "barnlösa" eller vad man ska säga. Nu när Tyra finns är hon alltid hos mig. I mitt hjärta. Innan visste jag inget annat. På natten när hon sover vill jag att hon ska vakna, när hon inte är hos mig väntar jag på henne. Det jag menar med detta inlägg är sånt man ska njutit av mer innan man fick barn för sen går det inte oavsett. Tiden kommer aldrig tillbaka det blir inte detsamma. 
Och om vi ska prata om förändringar så är det den största förändringen som mamma. Man kan önska sig en barnfri kväll hur länge som helst. Sen när det väl kommer är det inte alls som man tänkt sig ist längtar man ihjäl sig efter sitt barn för det går ju inte att bara radera henne.Som tur är!
De punkter jag kommer ta upp är bagateller, jag vet och det är inget jag gnäller över eller som stör mig men jag kan tänka tillbaka på tiden innan och fråga mig varför njöta jag inte mer.

(Men ju äldre Tyra blir destu lättare kommer många av dessa punkter bli. Men till er som väntar ett mirakel, njut av dessa stunder mer än du gör just nu.För sen kan det dröja)

1. Sovmorgon.
Ligga i sängen så länge man vill, ligga och dra sig en heldag. Inte kliva ur sängen om det inte är nödvändigt.
Så skönt!

2.Sova en hel natt.
Säger sig själv.

3. Äta mat
Äta en måltid och verkligen känna att man ätit den. Känna smaken. Jag gjorde det på nyårsafton och jag börjar mer och mer känna smaken av maten ju äldre Tyra blir

4. Se en Film
Att se en hel film och vara närvarande i varenda scen och replik. Så kändes det när Alex och jag var på bio sist och det var underbart. Men som "nybliven" småbarnsförälder tror jag det krävs att man går på bio för att lyckas med detta. För om liten sover när man ser film hemma har man svårt att komma till ro, så mycket annat man vill hinna göra innan hon vaknar. Eller så är liten vaken och kräver uppmärksamhet, lek, blöjbyten, matning m.m.
Man tror man sett filmen men nej det har man inte!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken är den första biofilmen du minns att du såg?

2011-01-11 @ 10:42:31
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0