Underbara unge

Idag har vi varit på Bvc kändes så roligt att gå dit idag då det känns som om jag dom sista gångerna vi varit där bara ältat det här med maten.. men nu skulle jag få glänsa! Juste jag! (Eller vi men Alex var ju inte med)
Vår "bvc tant" som jag kallar henne (hon heter Birgitta) blev stolt och berömde oss får både maten och kvällarna.
Tyra har nu bara ammats morgon/kväll/natt i 3 dygn. Känns så bra och inga protester.

Mamma var med idag då jag fått tid hos min barnmorska en stund efter. När vi satt i väntrummet och lekte med Tyra hittade hon en docka som låg nerbäddad i en docksäng. Tyra stod brevid sängen och pillade dockan lite i ansiktet.Jag sa då "ska dockan sova Tyra. Natt natt dockan!"
Tyra böjer sig ner och pussar dockan på kinden sådär som bara Tyra gör med vidöppen mun. Sen tittar hon på oss och gör samma sak igen.
Hon pussade dockan godnatt precis som vi gör när Tyra ska sova.
Sen satte hon sig ner på rumpan brevid sängen och tittade på dockan innan hon kröp därifrån.
Precis som vi gör, sitter brevid sängen en stund tills hon har somnat.
Mamma och jag bara tittade på varandra och skrattade. Det var ju precis på samma sätt som det är när Tyra ska sova. Underbara unge!Tänk vad rutiner kan göra med ett barn.



Förstår avrför dom använder leken som en terapi för det speglar verkligen omgivningen och upplevelserna.
Så häftigt!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- (tävlingar pågår)

Så fin bild o vad söt hon är. :-) Vad roligt att du är med o tävlar hos mig! Hoppas du haft en trevlig dag, passar på att önska en fin kväll! :-)

2011-01-17 @ 20:44:14
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0