Dockskåp steg 1

Jag kunde inte hålla mig satte igång direkt. Ni kommer kunna följa renoveringen här på bloggen steg för steg tills det är klart. Kanske lagom till Tyras 1 årsdag. Kanske lite tidigt för ett dockskåp, med tanke på att hon stoppar allt i munnen nu så JA jag tror det får vänta lite!) 

Steg 1. Taket
Så nu är taket bortskrapat och nymålat. Hade lite problem att få bort taket då det var ordentligt fastlimmat. Men efter lite vatten från en blommspruta (Heter det så?) Gick det lättare. Använde också en osthyvel:) Haha!



Blev ett svart tak


Före


Efter

Snyggt va?
Längtar så till steg två som blir Ytterväggarna. Vilken färg ska huset få? Vad tycker ni?
Lämna en kommentar.. Jag älskar ju röda hus med vita knutar. Hur låter det?
Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: ewa

Så jätte roligt!! Kommer att bli hur fint som helst, och jätte kul för Tyra!! Men du behöver nog

inte ha så bråttom....spännade att följa renoveringen blir det!!

Kram mamma

2011-03-04 @ 07:22:48
Postat av: malin

rött hus, vita knutar :)

2011-03-04 @ 07:58:24
Postat av: Linnéa

Gud vad kul Liza!! Vilket härligt projekt. Det kommer bli jättefint & kul att det är ditt gamla :) Jag tycker du ska köra på rött med vita knutar. Härligt svenskt & fint! Kärlek

2011-03-04 @ 09:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0