Egoboost

Idag ska jag skriva det jag aldrig trodde jag skulle skriva.
Jag kan förstå vissa (läs inte alla) som skaffar barnflicka. Kan låta ego och i mina öron gjorde det först, som riktigt egotänk. Men tänk att en gång kanske varje eller varannan vecka få en dag utan barn. Man kan då hinna med allt det man inte vill göra när man är med sitt barn. Plocka, tvätta, städa, handla m.m.
Är det inte mer ego att göra allt detta medans man har sitt barn som skriker efter uppmärksamhet av sin mamma som bara vill få alla måsten gjorda.
Idag har jag haft Turen. Bättre än en barnflicka är Tyra hos sin famor som jag vet ger henne allt hon behöver, uppmärksamhet, värme, kärlek och näring medans jag hinner fixa här hemma. När Tyra sen kommer hem har hon en mamma som kan ge henne allt det där också. Helt underbart!
Jag skulle själv aldrig skaffa en barnflicka av både privata och ekonomiska skäl men däremot tar jag emot den hjälp vi får från familj och vänner. Och det uppskattas verkligen.
Tack Åsa för att du tar hand om Tyris så fint.

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tyra och jag har haft en jättekul dag! Öppna förskolan var stängd pga sjukdom så vi hängde med ett par föräldrar med deras små hem till den ena! Där lekte barnen och hade kul och vi vuxna fick prata av oss om våra sötnosar! Jag var jämngammal med de andra föräldrarna och Tyra var ett halvår yngre än barnen, riktigt kul (skulle aldrig ha sagt att jag var farmor ;) Är sååå glad att få ha Tyrisen, världens finaste <3 tack Liza & Alex <3

2011-03-07 @ 22:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0