Precis som när jag var liten

Idag tog jag med mig me&i och åkte till mammas jobb i förhoppning om att få lite sålt.
Tyra fick gå med mormor på promenad under tiden. Träffen drog ut lite på tiden och mamma var tvungen att gå tillbaka och jobba. Tyra följde glatt med mormor in i receptionen. När jag efter en stund hämtade henne satt hon där med en linjal i handen, så nöjd. Det kändes precis som när jag var liten och var med mamma på jobbet.
Även om jag inte var så liten som Tyra så var det förmodligen lika spännande för Tyra som för mig.
Jag är fortfarande så ovan att Tyra kan vara hos andra utan skrik och gråt så det värmer mer än vad ni tror när det funkar och när man ser i lillans ansikte att hon tycker det är toppen. Tack mamma för idag!

Idag är det fredag och helgen står på glänt. Alex jobbar fortfarande och Tyra sover i soffan. Imorgon är det städdag i föreningen. Tyra ska vara med farmor eftersom både Alex och jag vill hugga i då vi inte kunde delta båda förra året. Dessutom tror jag farmor Åsa och Leif är väldigt glada att få ha Tyra någon timme. Efter det ska hela familjen på middag  hemma hos Alex mormor och morfar. På söndag är det lite korvgrillning/kalas för mammagruppen och alla små 1 åringar. Fullt ös men bara roligheter.

Trevlig helg på er
Kärlek Liza

Kommentarer
Postat av: ewa

samma promenad som vanligt på min träningstimme! Men

så annorlunde när Liten gör mig sällskap! Ser alla änder, svanar, fiskmåsar, vitsippor,lyssnar på vågorna och ser segelbåten som nog är en pippi, tycker Tyra! Underbara lilla vän! Din lilla hand i min, din kropp som söker trygghet i min famn när det kommer nån okänd som vill hälsa!! Stolt mormor?

Ja, ni kan bara ana! Jag älskar Dig! Du är verkligen mormorms lilla hjärtegryn!! Han nu en bra dag i solen!! Kramar till er alla! Mamma/ewa/mormor

2011-05-07 @ 08:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0